6 Eylül 2016 Salı

OYUN SEKTÖRÜNDE ZİRVE MOBİLİN

Oyun sektöründe; Oyunder'in yaptığı bir araştırmaya göre, firmaların ağırlıklı olarak mobil cihazlara yönelik oyun üretimi yaparken, bunları sırasıyla bilgisayar, online ve sosyal platformlarda üretilenler takip ediyor. Oyun konsollarının popülaritesi ise giderek azalıyor. Oyun Tasarımcıları ve Geliştiricileri, Yapım ve Yayıncıları Derneği'nin (OYUNDER) Türkiyedeki Oyun Geliştiricileri Ekosistemi araştırmasının sonuçlarına göre firmaların ağırlıklı olarak mobil platformlara yönelik oyun üretimi yaptığı belirlendi. OYUNDER'den yapılan açıklamaya göre, Türkiye oyun geliştiricileri üzerine perspektif verilebilmesi amacıyla yapılan araştırmalar neticesinde birçok firma ile görüşmeler gerçekleştirildi. Araştırmada, Türkiye'de oyun geliştiren firmaların yarısından fazlası (yüzde 56) henüz herhangi bir kamu desteğinden faydalanamadığını ifade etti. Sonuçlara göre, firmalar ağırlıklı olarak mobil platformlara yönelik oyun üretimi yaparken, bunu sırasıyla PC, online ve sosyal platformlar takip etti. Türk oyun geliştiricilerin üretime en az yöneldikleri alanın ise oyun konsolları olduğu görüldü. Firmaların 2011'de 2,2 olan yaş ortalaması 2016 yılında 3,4'e çıktı. Bu gelişim sektördeki ekiplerin olgunlaşmaya başladığını ortaya koydu. Türkiye'de oyun geliştiren firmaların ürettiği ve yayınladığı oyun sayısının ortalaması 4,5 olurken, ortalama çalışan sayısının ise 9 kişiden oluştuğu gözlendi. Oyun motorları kullanımına bakıldığında ise en çok tercih edilen platformun yüzde 79 ile Unity olduğu görüldü.

PAYLAŞ

Yazar:

0 yorum: