7 Aralık 2017 Perşembe

Her Dairenin Enerji Tüketim Hesabı Yapılsın (Hisse Ölçer Sistemi)

  Bir hayli şehir de genel olarak daha önceki yapılı binalarda ‘’ merkezi ısıtma metodu ‘’ kullanılmaktadır. Merkezi ısıtma sistemine sahip olan binalarda, enerji tüketim sarfiyatı oldukça fazla olurken, oda sıcaklığı yüksek olduğu vaziyetlerde radyatör ısı ayarı yapılamadığından, kapı ve pencere açılmaktadır. Böylelikle de enerji tüketimini düşürmek olası olmamaktadır. Pek çok kişi de bina içerisinde toplam fatura meblağının daire sayısına ayrılmasından kaynaklı olarak yakıntılarda bulunmakta ve bina sakinleri arasında tartışmalara neden olmaktadır.
  Enerji tüketim değerleri ve bina sakinlerinin meselelerine yönelik bir tasarı sunulmuş olup, 2007 seneninde hayata geçirilmiştir. 2007 seneninden 2012 seneye kadar legal süreç olurken, bu müddet içerisinde 1.800.000 bina yen sisteme geçiş yapmıştır. Bu sistem ise; hisse ölçer zorunluluğu dahilinde gerçekleştirilmiş olurken, artık her dairenin tüketim değerleri kullanılacak pay ölçer ile hesaplanacaktır.
Enerji tüketimi nasıl hesaplanıyor?
  Daire içerisinde yer alan radyatörlerin sunmuş olduğu ısı miktarı, radyatör üzerinde konumlandırılacak olan ‘’ pay ölçer sistemi ‘’ dahilinde hesaplanmaktadır. Bu alet, her bir daire için enerji tüketim hesabı yapmakta ve hesap verilerini de dijital ekranda göstermektedir. Bu veriler ise tek bir merkezde toplanarak, fatura döneminde bina idarenine sunulmakta, her kişi ise tüketmiş olduğu enerji miktarını ödemek ile yükümlü olmaktadır. Böylelikle usulsüz gider dağılımı ortadan kaldırılmış olup, kişilerin daha şuurlu tüketici haline gelmesi amaçlanmış olmaktadır.
Termostatik vana kullanımı ile enerji tüketim tasarrufu
  Elbette ki enerji tüketim tasarrufuna yardımcı olan bir diğer özellik ise ‘’ termostatik / özel radyatör vanası ‘’ dahilinde ortaya çıkmaktadır. Oda sıcaklıklarının her birinin değişik değerlerde tutmak hesabına dizayn edilmiştir. Özel vanalar, radyatör boru girişlerine takılarak, içerisinde yer alan sıcaklığa bağlı şekilde oda sıcaklıklarını kontrol etmektedir. Örnek olarak bir oda sıcaklığı 25 derece de sabit tutulmak isteniyorsa, radyatör vanası buna uygun şekilde ayarlanarak, 25 derece sıcaklığa eriştikten sonra otomatik olarak devreye girmesi sağlanabilecektir. Evde olmadığınız anlarda dahi otomatik devreye giren sistem dahilinde enerji tüketim tasarrufu yapabilmeniz olası olacak.
  Her ne kadar hisse ölçer ücreti ödeme vaziyeti mevzubahis olsa da 1-3 sene aralığında tüketim tasarrufu ele alındığında, kendi ücretini amorti ettiği gözlemlenmektedir. Aylık olarak bina da toplamda 1000 TL gibi bir tüketim faturası çıkıyorsa, takriben olarak %36,9 gibi bir tüketim tasarrufu yapmış bir bina için bu fiyatlar 200-400 TL aralığında düşüş yaşayacaktır. Bu da her bina sakininin ürünü seçenek sebepleri arasında yer alıyor.
Kullanmayana ceza!
  Bir takım tüketiciler, hisse ölçer ücretleri ödemekten kaynaklı olarak sistemi kullanıma geçirmemiş olurken, bakanlıklar tarafından yapılan kontrollerde, yeni sisteme geçiş yapmadığı belirlediği vaziyetlerde ise belirlenmiş oranlar ile cezalar mevzubahis olacaktır. 2012 seneye kadar 1.800.000 bina bu yeni sisteme geçiş yapmıştır. Geçiş yapmamış bina yönetmeliği için ise cezalar uygulanmıştır. 


PAYLAŞ

Yazar:

0 yorum: