14 Ağustos 2016 Pazar

ÇOCUKLAR DİLSİZ CANLILARLA MUTLU OLUYOR

İnsanların en yakın dostlarıdır hayvanlar.
Bir parça sevgiye karşılık sahiplerine ölümüne bağlıdır dilsiz canlılar. Hayvan sevgisinden bahsediyorum.
Hayvanları sevmek karşılıksız bir duygu gibi gözükse de onlar mutlu olduklarını hareketleri ile bizleri anlatır aslında.
Ne zaman sokak ta bir kedi ya da köpek görsem yanına gidip hemen severim.
Ya da bir kuş cıvıltısı duysam içim büyük bir huzurla dolar.
Biz yetişkinler böyle severken çocukların hayvanları daha çok sevmesini isterim.
Çocukların gelişiminde hayvan sevgisinin önemli bir yer tuttuğu düşüncesindeyim.
Ama aile büyüklerinin hayvanlara bakış açısı çocuğu da bu düşüncesini etkiliyor.
Aile büyükleri hayvan sevgisini satın alınabilir bir eşya düşüncesinde olmamalı. Hayvan sevgisini karşılıksız bir sevgi olarak çocuğa aşılayabilmelidir.
Bu ölçüde çocuk hayvanları severken sahiplenmeli ve sorumluluk duygusunu taşımalıdır.
Size yıllar önceki bir anımı paylaşmak istiyorum.
10  yaşında iken hayvanları çok severdim. Ve bahçemizde beslediğimiz karabaş isimli köpeğimiz vardı. Onu çok severdik. Karabaş yabancıyı görünce hemen havlar, bizlere ise saatlerce sevgi gösterilerinde bulunurdu.
Bir karabaşı bahçede gezin diye bırakmıştık. Ama karabaş malesef bahçe duvarından atlamış ve kaçmıştı.
Ve ben günlerce karabaşın eve gelmesine beklemiştim.
2 hafta geçmişti. Artık karabaştan umudu kesmiştik derken bir gün karabaş evimizin önüne geldi. Havlayış seslerini duyunca hemen dışarı çıktık.
Karabaş sahibini yani bizleri unutmamıştı. Karabaşı görünce dünyalar benim olmuştu. Hemen boynuna sarıldım. Karabaşta elimi yüzümü yalamaya başladı.
Karabaşın ortadan kaybolması ve dönmesi ile aslında onun bizim ailenin bir üyesi olduğunu anlamıştık. Çünkü onun yokluğunda yeri çok belli idi.
Karabaşa olan sevgim paylaşma duygusu ve sahiplenmeyi de etkilemişti. Onların dünyalarını yakından izleme fırsatı bulmuştum.
Çocuklarımıza hayvan sevgisini mutlaka verelim. İmkanlarımız ölçüsünde evimize bir evcil hayvan besleyebiliriz. Böylece onun dünyasını zenginleştirerek gelecekte daha sorumlu bir yetişkin olmasını sağlayabiliriz.
Çünkü hayvanları seven çocuk asla merhametsiz olmaz. Hayvanları seven çocuğun yüreğinde hep bir sevgi vardır. Topluma, evrene, doğaya ve hayvanlara.
Biz yetişkinler ne olur önce biz hayvanları sevelim sonrada çocuklarımıza hayvan sevgisini aşılayalım. Bu dünya canlıyı sevdikçe var olacak, canlıyı sevdikçe ölmeyecektir. 

PAYLAŞ

Yazar:

0 yorum: