29 Ağustos 2016 Pazartesi

MESLEKİ EĞİTİM”DE YENİ HEDEFLER

Ülkemizde eksikliği yaşanan nitelikli iş gücünü artırmak amacıyla, ekonomik ve sosyal kalkınmanın desteklenmesi için lise öğreniminde ve mesleki eğitim alan öğrenlerin sayısının, yüzde 50'ye yükseltilmesi hedefleniyor. Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürü Osman Nuri Gülay, tarafından yapılan açıklamada, mesleki eğitimde ülkemizin özel sektörün arzuladığı nitelikli iş gücünün yetiştirmeye çalıştıklarını belirtti. Meslek okullarının sektörle buluşturmaya büyük önem verdiklerini vurgulayan Gülay, "Özel Sektörle bir bütün olmak ve beraberce çalışmak istiyoruz. Sektör olmadığı durumda mesleki eğitim vermemizin bir anlamı da yok zaten. Mesleki liselerden mezun ettiğimiz öğrencilerin de oralarda iş bulmaları önemlidir." dedi. Ülkemizde mesleki ve teknik liselerin daha önceki yıllarda göre oldukça itibar kaybettiğine vurgulayan Gülay, bunun tekrar itibar kazandırmaya çalıştıklarını da vurgulayan Gülay, "Meslek okullarının düz liselere natif okullar haline getirmeyi hedefliyoruz. Küçük esnafa çırak, sektör sahiplerine Anadolu meslek liselerinden, mühendislik kadromuza da teknik meslek liselerinden öğrencilerimizi yetiştirerek ekonomiye katkı sağlamayı arzuluyoruz. Özellikle Türkiye Büyük Millet Meclisinde ekim ayında çıkarılacak yeni kanunla mesleki eğitimin biraz da olsa yitirdiği değeri yeniden kazanacağını düşünüyoruz." Özel sektörün istediğini ve arzuladığı alan ve bölümlerin açılması halinde meslek lisesi mezunlarının da iş anlamında boş kalmayacağının da altını çizen Gülay, "Özel Sektör sahipleri bunu üstleniyor. Üniversiteyi hedeflemek ve mezunu olmak her şeyin çözümü değil, çocuklarımıza bir meslek öğrettiğimizde mutlaka kendi ayakları üzerinde duracaklardır." ifadesini kullandı. Mesleki Eğitim Genel Müdürlüğüne bağlı 3 bin 297 okulda 1 milyon 732 bin öğrencinin eğitim gördüğünü aktaran Gülay, "Liseye giden öğrencilerimizin yüzde 44'ü mesleki eğitimde. Hedefimiz bu oranı yüzde 50'ye ulaştırmak ve sektörün arzuladığı iş gücünü oluşturmak. Özellikle küçük esnafımız iş gücü bulamıyor. İnşallah 'çıraklık' zorunlu eğitim kapsamına alınacak. Mesleki eğitim mezunlarının milli ve manevi değerlerimize, meslek etiğine sahip gençliğin yetişmesi, ülke geleneğimiz olan ahilik ruhuna uygun meslek erbabının yetişmesi en büyük hedefimiz." sözlerine yer verdi. Gülay, 52 alan 204 dalda mesleki eğitim verdiklerini, 53.'sünün madencilik olacağını ifade ederek, "Bununla ilgili çalışmalarımızı sonlandırmak üzereyiz. Sektörden de böyle bir talep var. Ülke genelinde de sektör hangi alanda iş gücü istiyorsa o alanlara çalışıyoruz ve eğitim sistemimize dahil ediyoruz. Madencilik alanında okullarımızı açacağız." dedi.

PAYLAŞ

Yazar:

0 yorum: