23 Ağustos 2016 Salı

YÖRESEL YEMEKLERİMİZ FIRINDA KARS KAZ

Yemek tarifi köşemizde bugün sizlere yöresel yemeklerden fırında kaz tarifi vereceğim. Et türlerine baktığımızda kaz eti biraz sert bir ettir. Ama bir o kadarda lezzetli etlerden biridir.
Bu yemek Taze Kaz ve kurutulmuş kaz etinden yapılır. Kars mutfağının vazgeçilmez yemeklerinden biridir. Bir karslı misafir olduğunda kaz yemeği yaparsanız onu oldukça memnun edersiniz. Özellikle kaz yağı yemeklerde büyük bir lezzet vermektedir.
Ben kaz yağını çorbalarda ve pilavlarda kullanıyorum. Çok yağlı olduğu için ölçülü kullanarak yemeklerimde kazın o eşsiz lezzet kokusunu elde ediyorum. Karsa gittiğinizde bu yemeği tandır kuyusunda pişirin. O zaman tadından yenmez.
Gelin size güzel bir kaz yemeğinden olan bulgur pilavı yapalım:
Malzemeler:
  • Yarım kilo kaz  eti
  • 1 baş kuru soğan
  • 2 su bardağı bulgur
  • 3 su bardağı su(1 su bardağı kaz eti suyu, 2 su bardağı normal su)
  • Yarım yemek kaşığı domates salçası
  • 1 kaşık terayağı
  • Yeteri kadar tuz
Öncelikle kaz etini ben yaklaşık 1 yada 2 saat kaynatıyorum. İyice kaynasın. Bir tencerenin içine bir su, kaz etlerini koyuyorum. Ve kaynamaya bırakıyorum. Hatta içine 1 baş soğanda bırakıyorum. İyice kaynadıktan sonra kaz etini alıp, suyunu süzgeçten geçiriyorum. Pişen kaz etlerini ister fırına verin isterse pişmekte olan pilavın içine katın size kalmış. Ben tekrar fırına verip serviste pilav eşliğinde sunum yapıyorum.
Ayrı bir tencerece terayagın içine biraz soğan ardından salça koyup kızartıyoruz. İçine bulgurlarımızı katıp şöyle bir karıştırıyoruz. Ve tuzumuzu ekliyoruz. Ardından süzdüğümüz 1 bardak kaz eti suyunu ve 2 bardak normal suyu içine ilave edip pilavımızı kaynamaya bırakıyoruz.
Pilav suyunu çekince dinlenmeye bırakıyoruz. Ardından kaz etlerimi yağlanmış bir fırın tepsisine dizdim. Üzerleri kızarıncaya kadar fırında pişirdim.
Servis tabağına pişen bulgur pilavını ve yanına fırından çıkardığım nar gibi kazımı sunuma hazırladım.
Afiyet olsun sevgili dostlarım.. 

PAYLAŞ

Yazar:

0 yorum: